donderdag 10 juni 2010

Mijn eigen Trendwatcher (Niet te serieus nemen)

Over 1 jaar:
Huis:
Er worden steeds meer huizen gebouwd en steeds minder huizen gekocht. Toch blijft er een ernstig tekort aan goedkope huizen voor studenten.
Het interieur van de huizen wordt steeds meer abstract. Ook is het belangrijk dat er veel ramen zijn, en een hele licht verf op de muur. Het liefste stralend wit.
Tuin:
Ook de tuinen worden heel erg abstract. Ook word alles weer netjes bijgehouden. De tuinen worden aangelegd in symmetrie en het enige opvallende zijn de meubels.
Meubels:
De meubels worden groot, felgekleurd en heel erg relex. Het is het enige gekleurde in het huis en het minst strak. Je moet echt volkomen tot rust komen in de meubels.
Kleding:
De kleding wordt stak en wit. Vooral voor de vrouwen wordt wit de kleur. De kleding moet nauwsluitend om het lichaam zitten en zo min mogelijk losse versiersels hebben.
Schoenen:
Ook de schoenen worden wit en zo strak mogelijk. Hakken en stiletto’s zijn het helemaal. De sneakers gaan uit de mode en worden vervangen door strakke witte lakschoenen.
Sieraden enzovoorts:
Het enige waar kleur in mag zitten is in de sieraden. De sieraden moeten simpel zijn maar felgekleurd. Het vrolijke accent op de kleding.
Werk en sport:
Voor sporten is geen tijd meer. De enige sport die nog beoefend worden zijn voetbal, hockey en fitness
Quote of life:
Keep working. After working?? More working!!
Where am I:
Ik ben druk bezig met stage lopen bij een 1 persoonsbedrijf. Ik heb het er erg naar mijn zin en hoop dat ik er een baantje uithaal of een eigen opdracht……..

Over 10 jaar:
Huis:
Doordat de economie volledig is ingezakt beseffen mensen dat er meer is dan werken. De huizen worden nu alleen gebouwd als dat nodig is. Er beginnen langzaam wat meer ronde een natuurlijke vormen terug te komen. De huizen moeten ook niet meer perse abstract, wit en strak te zijn. Huizen worden een echt thuis. Persoonlijke voorkeuren komen naar voren en worden gerespecteerd.
Tuin:
De tuinen worden niet echt meer centimeter voor centimeter bijgehouden. Een klimop mag weer woekeren en er worden vele bloemen geplant. De kleuren zijn nog steeds wit maar er worden meerdere donkere natuurkleuren toegevoegd. Donker grijs, groen en bruin zijn een goed voorbeeld.
Meubels:
De meubels worden wat minder groot en opzichtig. Het wordt heel belangrijk dat een stoel of bank meteen lekker zit, je een soort omhelzing geeft.
Kleding:
De kleding wordt wat meer relax. Toch is een lekkere wijde broek nog steeds ondenkbaar. De kleding blijft dus strakker. De enige mogelijkheid tot iets los is door te combineren. Een strakke broek en strak shirt mag gedragen worden met een lekker losvallend vest
Schoenen:
De schoenen komen in de donkere natuurkleuren, toch blijven de strakke schoenen in de mode
Sieraden enzovoorts:
De sieraden worden heel mooi en organisch. Meerdere sieraden mag en word niet meer als een probleem gezien. Zwart en zilver zijn must kleuren
Werk en sport:
Werk is leuk als je het hebt en anders geniet je op een hele andere manier van het leven. Iedereen is rustiger en minder gespannen. Toch is alleen thuis echt je eigen plek op de andere plaatsen hou je een masker voor. Vele sporten kunnen weer, maar niet allemaal. Vechtsporten en alternatieve zoals scouting kunnen echt niet.
Quote of life:
Relax, but be nervous. You don’t have work.
Where am I:
Ik weet het niet. Ik hoop dat ik nog werk heb. Misschien wel, nu alle mensen tijd over hebben om naar tentoonstellingen en theater te komen.
Ik heb ondertussen wel een eigen huisje en een mini tuin. Of ik ook een vriend heb weet ik niet. De tijd zal het leren.


Over 50 jaar:
Huis:
Waterig
Tuin:
Een soort nieuw aquarium geworden
Meubels:
Drijvend is makkelijk
Kleding:
Een wetsuite
Schoenen:
Flippers zijn in
Sieraden enzovoorts:
Een snorkel en een luchtfles zijn echt heel hip
Werk en sport:
Geen werk meer, en de sporten zwemmen, zeilen en roeien zijn spontaan heel populaire geworden
Quote of life:
Learn to swim
Where am I:
Ik ben met pensioen (dat klinkt echt gek) en ik heb besloten met een zeilboot de wereld de te verkennen. Ik hoop daar een betere plek te vinden van waterig Nederland. Of ik een vriend of echtgenoot heb weet ik nog steeds niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten